פרופ' אפק: "אנחנו בתקופת ניהול סיכונים; צריך לקצר את הבידודים"

מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' אפק: "אנחנו בתקופת ניהול סיכונים; צריך לקצר את הבידודים"

פרופ' ארנון אפק בריאיון ל'קול חי': "צריך לבסס מלחמה אחרת מאשר בגלים הקודמים. בראש ובראשונה להמשיך עם החיסונים. אני ממליץ לאפשר את החיסון הרביעי לכולם; בנוסף, צריך להמשיך עם הבדיקות המהירות, לקצר את הבידודים ולהוסיף תקנים למערכת הבריאות"

פרופ' ארנון אפק צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, פרופ' ארנון אפק שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על התפשטות האומיקרון. "אנחנו נמצאים בגל תחלואה אחר לגמרי", אומר אפק בפתח השיחה. "האומיקרון מאוד מדבק, אמנם גורם פחות למחלה קשה – אך עדיין יש חשש רב שבגלל המספרים הגדולים של הנדבקים אחוז מסוים מהם, גם אם קטן, יכול לגרום לעומס גדול על מערכת הבריאות".

הוא התייחס לכך שזן הדלתא עדיין כאן לפי גורמי הרפואה: "אני צופה שהאומיקרון ידחק החוצה את הדלתא בגלל שהוא כל כך מתפשט ומדבק".

אפק הסביר את המדיניות החדשה: "מאוד קשה כרגע לבלום תחלואה מהאומיקרון בגלל שהוא כל כך מדבק ולכן אנחנו צריכים לבסס מלחמה אחרת: בראש ובראשונה – חיסונים, הם מגנים מפני מחלה קשה ואת זה אנחנו יודעים בביטחון. הייתי ממליץ לממשלה לאפשר לכל מי שרוצה לקבל את החיסון הרביעי אם חלפו ארבעה חודשים מהשלישי".

עוד אמר אפק: "צריך לחזק את מערכת הבריאות. צר לי שעד היום הממשלה לא ראתה לנכון להעביר לנו אפילו את התקנים שהם הבטיחו בגל הקודם וקיבלנו רק שליש".

בנוסף, הוא המליץ: "צריך לקצר את הבידודים, אי אפשר בתחלואה כל כך גדולה שכולם יהיו בבידוד. לגבי בדיקות האנטיגן-  למרות שהן פחות מדויקות כדאי להמשיך גם איתן".

"הרעיון הוא ניהול סיכונים", מסביר אפק. "גם הסי-די-סי המליץ לקצר את הבידודים כדי שבסוף יהיה מי שיוכל לתת מענה גם לאזרחים. בכזו כמות של נדבקים אנחנו היום נמצאים במצב שחסרים צוותים רפואיים. אין מי שיטפל בחולים. אז צריך לנהל את האירוע בצורה מושכלת וזהירה. פעם היו עושים בידוד לשבועיים אז קיצרו לעשרה ימים ועכשיו אולי לחמישה ימים כי צריך לנהל סיכונים".

הוא נשאל האם לדעתו הממשלה מתנהלת נכון: "אני לא אעסוק בפוליטיקה אלא אך ורק בנושאים המקצועיים. אני חושב שהממשלה פה כמו שאר העולם מנסה להיאבק במחלה אחרת, האומיקרון איננו הדלתא. הוא משהו אחר לגמרי ואי אפשר באמת להשתלט עליו כמו שהשתלטנו על הדלתא עם החיסונים. צריך לנהוג אחרת ואיפה שהוא לנהל סיכונים. זה מאוד מורכב. אני מאוד מקווה שבשילוב של חיסון של האוכלוסייה וזהירות נתגבר על זה. אני אישית מתרחק מהתקהלויות, מקפיד על עטית מסיכה… אם לא נירתם יחד לא נצליח להתגבר".



0 תגובות